“Γνωστά τέρατα”

© Παπαγιαννοπούλου Ελευθερία

“Γνωστά τέρατα”

 

Ακούμε συχνά για περιπτώσεις σεξουαλικής εκμετάλλευσης ανηλίκων από μεγαλύτερους. Τα γνωστά ‘τέρατα’. Πολλές φορές είναι άσημοι άνθρωποι, καθημερινοί. Αυτοί που ξέρουμε, τουλάχιστον. Κάποιες άλλες φορές, πάλι, είναι διάσημοι. Η μουσική σκηνή, μάλιστα, δεν είναι άγνωστη σε τέτοιες περιστάσεις. Πολλά συγκροτήματα έχουν/είχαν μέλη τους, τα οποία συχνά διαθέτουν κάποια κατηγορία εναντίων τους. Και η λίστα είναι πραγματικά μεγάλη…

 

Ακούγονται αρκετές φορές τραγούδια, κυρίως από γυναίκες στην σκηνή, τα οποία έχουν ως θέμα το φαινόμενο της σεξουαλικής παρενόχλησης ή εκμετάλλευσης. Τραγούδια για την εμπειρία, τραγούδια απελευθερωτικά, τραγούδια καταγγελτικά… 

 

Μια μουσικός έκδοσε πρόσφατα το νέο της τραγούδι, “18+”, στο οποίο θίγει το θέμα της εκμετάλλευσης οπαδών, ένα πρόβλημα που διατρέχει την μουσική σκηνή. Η μουσικός Hannah Collins, γνωστή κυρίως με το καλλιτεχνικό όνομα Scene Queen, είναι γνωστή για την επινόηση ενός υποείδους μουσικής με φεμινιστικά θέματα (Bimbocore), ενώ η πλειοψηφία των τραγουδιών της θεωρούνται εύκολα female rage anthems. Χωρίς συγκεκριμένο συγκρότημα στον νου, η μουσικός βρίσκει το θάρρος και δημοσιεύει το πρώτο τραγούδι που δεν αναφέρεται σε μία εμπειρία, αλλά στην συνολική ύπαρξη του φαινομένου, καταφέρνοντας επίσης να κάνει το νέο της single γενικό και ταυτόχρονα συγκεκριμένο. 

 

 

Η ίδια κατέθεσε πως όταν έγραψε το τραγούδι, είχε ως σκοπό να δημιουργήσει κάτι που ακουγόταν σαν ένα έντονο, προσωπικό call-out, αλλά αόριστο αρκετά ώστε να καλύπτει ολόκληρη την επιδημιά στην σκηνή. Πρόσθεσε πως το να έχεις κόσμο που να διαφωνεί σχετικά με το ποιο συγκρότημα είναι που την αναστάτωσε, σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας στην μουσική σκηνή, ή ακόμη και σχετικά με το αν οι στίχοι είναι καλοί ή ανησυχητικοί είναι το ακριβές νόημα του τραγουδιού – το να έχει, δηλαδή, κόσμο να μιλάει για αυτό που αρνούνται να μιλήσουν στην σκηνή για τα τελευταία 10 χρόνια. 

 

“Όταν έφυγα από την σκηνή περίπου το 2015 – επειδή ένιωθα ότι δεν ήταν πλέον ένας ασφαλής χώρος για τις γυναίκες – ορκίστηκα πως αν γυρνούσα ποτέ θα το έκανα αποστολή μου να ανάψω φωτιές μέχρι να γίνει ασφαλής… Η επιθετική συμπεριφορά είναι κάτι που συμβαίνει στην σκηνή εδώ και χρόνια και ακόμη συμβαίνει.”

 

Λένε πως η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς, και έχουν δίκαιο. Το τραγούδι, αν και τολμηρό, είχε αρκετά μεγάλη απήχηση. Η ίδια, μάλιστα, ανέφερε σε tweet της πως είναι το πιό πολυπαιγμένο τραγούδι της. Πολλοί ακροατές ή οπαδοί, θύματα των συγκροτημάτων, θεώρησαν το τραγούδι ως ‘θεραπεία’ και ‘δικαίωση’ για το τραύμα που υπέστησαν. Το video clip του τραγουδιού (τα έσοδα του οποίου θα πάνε στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό RAINN) έχει φτάσει στις 72 χιλιάδες προβολές σε 4 ημέρες.

 

Ένα τραγούδι γεμάτο αγανάκτηση, δική της, δική μας, των θυμάτων. Ένα τραγούδι-ευκαιρία για τα θύματα να μιλήσουν για την εμπειρία τους. Ένα τραγούδι-προειδοποίηση για τις μελλοντικές γενιές. Κλείνω, αντιγράφοντας το κλείσιμο του τραγουδιού:

Shame on you!

 

Εικόνες ανακτημένες στις 22/03/2023 από τους διαδικτυακούς τόπους:

Μία απάντηση στο “Γνωστά τέρατα”

  1. Ελευθερία Δανελλάκη λέει:

    Ελευθερία συγχαρητήρια! Μόνο τέρατα μπορούμε να τους χαρακτηρίσουμε τέτοιους ανθρώπους έχεις απόλυτο δίκιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *